avagy mik azok Online Szolgáltatás kereső piacterek és miben teszik hatékonyabbá a szolgáltatókat?
Manapság az internet elengedhetetlen része életünknek, azon keressük az új híreket, itt nézzük meg meddig tart nyitva a helyi gyógyszertár, itt választunk új bútort és itt adjuk el a régit. Egyre többen vannak azok is, aki itt vásárolnak terméket és míg régebben szinte csak tárgyakat vehettünk, manapság már könnyen elérhetővé váltak a különböző szolgáltatások is, ezen belül kimagasló kereslete van az online szolgáltatáskereső piactereknek is.
Mi az online szolgáltatáskereső piactér?
Kezdjük egy kis történelmi kitekintéssel, hogyan kerestük szakembert az internet előtt? Először is megkérdeztük a barátainkat, ismerőseinket és nem jutottunk sikerrel akkor felcsaptuk a telefonkönyvet. Keresgéltük az arany oldalakban, néztük esetleg a helyi TV újságot vagy kutattunk a Szuperinfóban, vagy újságok apróhirdetéseiben. Ennek a rendszernek sok hátránya volt. A szakembereknek szinte minden felületen jelen kellet lenni, hogy megtalálhassák Őket, számtalan helyre kellett fizetni a havi, vagy éves díjakat, amiből vagy összejött az üzlet, vagy nem. A szolgáltatók számára az sem volt biztos hol talált rá az ügyfél, vakon tapogatóztak melyik hirdetési forma volt a leghatékonyabb.
Az internet elterjedésével egyre több szakember készítetett magának honlapot, sokszor súlyos tízezreket, százezreket költött rájuk, de senki nem magyarázta el nekik, hogy a honlap elkészítését követően még sok munka és költség merül majd fel. A honlapot karban kel tartani, az interneten hatékonyan jelen lenni pedig további reklámozási költségekkel jár (Google hirdetések, Facebook hirdetések) azért, hogy a találati listában előkelő helyet foglalhassunk el.
A 2000-es évek végén kezdtek el megjelenni az online szolgáltatáskereső piacterek. Ezek lényege, hogy a szakemberek számára egy sokkal egyszerűbb, hatékonyabb és olcsóbb módját kínálja az interneten történő megjelenésnek. Az ügyfelek elérhetik Őket, látják a munkáit, megnézheti az eddigi értékeléseit, könnyedén kérhetnek tőlük ajánlatot. Nem kell a szakembernek reklámoznia magát sem újságokban, sem interneten. Elég, ha egy ilyen oldalon regisztrálva van és folyamatosan új munkalehetőségekre kap felkérést, neki csak választania kell a számára szimpatikus ajánlatkérések közül.
Ingyenesen regisztrálhatnak és ingyen honlapot kapnak
Minden szolgáltató teljesen ingyenesen regisztrálhat és a profilja kitöltésével, referenciaképek feltöltésével gyakorlatilag percek alatt képes egy saját honlapot készíteni, amire később a leendő ügyfeleit tudja irányítani. Nem kell számítógépes szakembernek lenni, folyamatosan saját maga tarthatja karban a legfrissebb információi feltöltésével. A reklámköltségek terhét az online piacterek vállalják fel, így a szakember megtakarítja a honlapkészítés és a későbbi karbantartás, reklámozás költségét, ami többszázezer forintos tehertől szabadítja meg Őket.
Tevékenységüket elismerik és jobban fizetett munkákat kapnak
Az ügyfelek az elvégzett munkát követően értékelik a szakembereket, ezáltal egy pozitív visszajelzéssel mások számára is vonzóvá válik a szolgáltató munkája. Minél több pozitív értékelést gyűjtenek össze a szakemberek, annál könnyebben találnak új ügyfeleket és annál jobban fizetett munkákhoz tudnak hozzájutni.
Sokkal olcsóbb mint az egyedi reklám
Jellemzően két forma alakult ki az online piactereken, szakemberkereső felületeken történő jelenlétre. Bizonyos honlapok havi előfizetési díjat kérnek ezért, de ez nem a legmodernebb megközelítés, hisz ez olyan mint az internet őskorában. Szerepelj nálunk, de fizess havi díjat annak ellenére, hogy nem biztos, hogy bárki is megkeres téged munkalehetőséggel. A másik megoldás, hogy a szolgáltatók ingyenesen megkapják az ajánlatkéréseket, megtekinthetik azokat és csak abban az esetben kell fizetni, ha maga számára vonzónak tartja azt az ajánlatot. Ebben az esetben a szolgáltató az ajánlatkérő elérhetőségét vásárolja meg egy minimális összegért és fel is veheti vele a kapcsolatot. Itt az összeg az elvégzendő feladat lehetséges árbevételével arányosan változik, tehát egy szoba kifestése olcsóbb, de egy komplett házépítés drágább. Ez a szolgáltatók által kifizetett összeg mindig jóval kevesebb annál, mintha saját maguk hirdetnének bármely felületen és az elvégzendő feladatnak töredéke, maximum 0,1%-a. Nem szabad elfelejteni, hogy a reklámozási költségen felül a szakembernek rengeteg munkája van a reklám elkészítésével, vagy elkészíttetésével is, azt át kell nézni, jóvá kell hagyni, esetleg nyomdát kell keresni, vagy beállítani interneten az online hirdetéseket. Összességében még több óra, vagy nap megy el ezzel a kifizetett forintokon felül is.
Kamu hirdetések az ügyfelektől
Egy ilyen honlapnak nem érdeke nem valós tartalmú ajánlatkérések elhelyeztetése, sőt kifejezetten vadássza a nem valós hirdetéseket. Ezek a honlapok a sikeres, elégedett és visszatérő szolgáltatókból élnek. Egy-egy valótlan hirdetés rettentő nagy kárt okoz nekik, ezért is követik nyomon szigorúan a rendszerbe kerülő ajánlatkéréseket és a szolgáltatókkal történő egyeztetések során minden esetben 100% garanciát vállalnak a hirdetések valódiságára. A valótlan hirdetések megvásárlása esetén a szolgáltatók számára minden esetben visszatérítik az elköltött összeget.
Miért használnak kreditet?
A legtöbb országban a pénzügyi szabályozások nem teszik lehetővé, hogy cégek - kivétel azok, akik pénzügyi tevékenységet folytatnak, mint például egy bank - forintban tartsanak nyílván ügyfelektől származó bevételeket. Erre találták ki, hogy ezek a cégek krediteket használnak és ebben tartják nyílván az ügyfeleik számláit. Ez már megfelel, szinte minden országban a pénzügyi előírásoknak
Ez mind OK, de az ajánlatkérő elérhetősége még nem jelent munkát
Igaz. De ez pontosan igaz a való életre is. Hány esetben készített feleslegesen ajánlatot, hány esetben töltötte idejét azzal, hogy olyan ügyfeleknek dolgozott, amiből végül nem lett munka? Mégis az ajánlatkérésből lesz ajánlat, az ajánlatból lesz munka. Míg eddig a szolgáltatók kaptak pár ajánlatot és abból kellett a lehetőségeknek megfelelően a legjobbat választani, addig az online szolgáltatáskereső piacterek tényleg olyanok mint a piac. Számtalan ajánlat közül lehet választani, számtalan igénynek megfelelően. Vannak oldalak, ahol naponta több száz új ajánlat közül válogathatnak és biztosan talál mindenki a maga számára érdekeset. Mivel személyre szabottan lehet a profilt beállítani (szolgálatási terület, szakmák, azon belül is kifejezett területekre lehet fokuszálni) , ezért egy szolgáltatónak is jóval nagyobb esélye van a munkát elnyerni, hiszen lehet, hogy az ügyfél a megadott paramétereknek megfelelően pont őt keresi.
Miért lenne ez jó nekem, mint szolgáltató?
- Mert az internet egyre nagyobb szerepet kap mindennapi életünkben és egy szolgáltató hamarosan nem engedheti meg magának, hogy ne legyen elérhető honlapja. Ennek bekövetkezése nem kérdés és aki előbb talál erre jó megoldást, az sokkal előnyösebb helyzetbe kerül más szolgáltatókkal szemben.
- Mert ingyen kipróbálhatja, regisztrálhat, honlapot készíthet, ahova potenciális ügyfeleket irányíthat, csak akkor kell érte fizetni, amikor egy számára előnyös ajánlatkérést kap
- Mert párszáz forint költséggel többszázezres, vagy akár többmilliós munkákat nyerhet el könnyedén, mindössze pár kattintással.
- Mert sok időt és pénzt takarít meg azzal, ha nem saját maga próbál az interneten kiigazodni, vagy reklámozni, hanem kihasználja az ilyen rendszerekben adódó lehetőséget.
- Mert evvel sokkal több pénzt tud keresni, hiszen a honlappal, reklámmal töltött idő helyett dolgozni tud így több árbevételre tehet szert.
Egyszer megéri kipróbálni, veszíteni nem veszít vele senki, inkább csak nyer. Nyerjen Ön is :)
Régi lapostető szigetelése - előnyök, tippek!
A kémény legfontosabb tudnivalói- 2022
Kutyaház fűtés - Hasznos vagy felesleges? - 2022