Fixman

Mert egyszer mindenkinek kell egy szakember

Mennyibe kerül egy esküvő ma Magyarországon?

2018. március 20. 18:22 - fix24 Anna

Egy esküvő megszervezésében rengeteg dologra kell odafigyelni, hogy szinte lehetetlen mindent észben tartani, így most ebben próbálunk segíteni a lakodalom előtt álló pároknak, és összegyűjtöttük a legfontosabb dolgokat, amik mind elengedhetetlenek egy esküvő megszervezéséhez, valamint utánajártunk, hogy anyagilag mekkora terhet ró a rendezvény a párra és családjukra.

Egy átlagos esküvő Magyarországon 70-80, esetleg 90 fős. Példának vegyünk egy 80 fős esküvőt, ez körülbelül 2-2,5 millió forintba kerül. Egy ekkora vendégseregnél csak az étel-ital ára hatalmas részét teszi ki az esküvő árának, kb. 1,2-1,5 millió forint, a fennmaradó rész változhat attól függően, hogy milyen szolgáltatókat választ az ifjú pár, vagy mi az, amitől eltekint – például nincs videós, csak fotós, illetve, hogy milyen egyéb elemeket választanak. De mindenekelőtt érdemes egy körülbelüli költségvetést is készíteni.

Persze a végösszeg is csökkenthető attól függően, hogy ki mit tud saját maga megoldani, mire nem kell költenie. Ugyanis egy klasszikus vidéki esküvőnél a család is nagyon sokat tud segíteni: viszik az ételeket a lakodalmas házhoz, nem kell különböző szolgáltatókra hagyatkozni, így sok mindent meg tudnak maguk oldani. Ezzel szemben egy úgymond városi esküvőnél mindent meg kell rendelni, mindenért fizetni kell az esküvői vacsorától a ruhabérlésen át egészen a fotózásig, az esküvői videóról nem is beszélve. De akkor vegyünk végig mindent, pontról pontra.

 

Az esküvő dátumának kiválasztása mindenképpen az első lépések között van. Elsőre ez talán nem tűnik jelentős befolyásoló faktornak, de igenis az tud lenni. Például mindenképpen figyelembe kell venni azt, hogy a helyszín bérlés és szolgáltatások ára hétköznapokra alacsonyabb, mint péntekre, vagy hétvégére, valamint tekintve, hogy a tavasz-nyár a szigorúan vett esküvői szezon, így mondjuk egy őszi esküvő ára nagy valószínűséggel alacsonyabb lesz, mint mondjuk egy nyárié. Azt is figyelembe kell venni, hogy a szervezés elkezdéséhez képest mennyi idő van hátra az esküvőig. Ha csak pár hónapot hagyunk a nagy nap előtt minden elintézésére, a megálmodott helyszín nagy valószínűséggel már le lesz foglalva, hiszen nem ritka az, hogy akár két évre előre le kell foglalni az esküvői helyszínt, hiszen nagyon hamar be tud telni az összes szabad időpont.

 

A helyszín kiválasztásánál egyből két dologra kell gondolni: elsőként a ceremóniahelyszínre, hogy hol fog megtörténni maga a házasságkötés, másodszor pedig a lakodalom helyszínére, hogy hol lesz az esküvő után a fogadás, ebéd vagy vacsora.

A ceremónia helyszíneként nemes egyszerűséggel választhatja a pár a helyi önkormányzat házasságkötő termét a helyi anyakönyvvezetővel, árat tekintve ez mind közül a legkedvezőbb opció, hiszen a sima esketés, munkaidőben, hivatalban, illetve a házasságkötő teremben, minden egyéb extra szolgáltatás nélkül ingyenes és nem tart tovább 10-15 percnél. Viszont ugyanerre a szolgáltatásra extrákkal, például pezsgő, zene, dekoráció stb., vagy külső helyszínen, esetleg munkaidőn kívül plusz díjak kerülnek felszámításra, több faktortól függően, általában 40.000 Ft-ig, valamint, ha a pár emellett templomi esküvőt is szeretne, annak az ára is hasonló kategóriában mozog.

Ahogy azt írtuk, a pár választhat külső helyszínt is a ceremónia lebonyolítására, gyakoriak a vízparti esküvők, vagy az sem ritka, hogy a pár egy szálloda, hotel kertjében vagy rendezvénytermében esküszik, és utána a fogadást is ott rendezik. Ekkor viszont értelemszerűen már a helyszín bérléséért is fizetni kell. Ez több dologtól függhet, egyrészt, ahogy említettük, az időponttól, másrészt például a népszerűbb, nagyobb hírű helyszínek drágábbak, hiszen a tulajdonosok tudják, hogy a pár esetleg többet is hajlandó rászánni álmaik helyszínére. És szintén ahogy említettük már, figyelni kell, mert gyakran pár hét leforgása alatt betöltik a teljes szezonra elérhető helyeket, akár évekkel előre. Fontos faktor az is, hogy ha vidéki, vagy a násznép otthonától távol eső a helyszín, akkor a násznép és a szolgáltatók utazását, elszállásolását biztosítani kell, ami szintén plusz költségeket jelent.

A helyszín bérletének árai elég tág intervallumban mozognak, kb. 50.000-1.500.000 Ft-ba kerül egy napra a rendezvényhelyszínek bérlése, ami jelentős lehet az esküvő árának kialakulásában.

Nagyjából ugyanezek vonatkoznak a fogadás helyszínére is, annyi különbséggel, hogy annak esetén azt is meg kell választani, hogy az étel- és italfogyasztást hogyan kívánja megoldani a pár, éttermet bérelnek, és annak a szolgáltatásaival élnek, vagy esetleg csak helyszínt bérelnek, és a partiszervízről külön kell gondoskodni.

 

Az ebéd vagy vacsora esetén a szolgáltatók általában fejenként számítanak fel díjat, tehát a meghívott vendégek száma alapján. Az italfogyasztás is így működik a legtöbb esetben, nem az alapján alakul ki a végösszeg, hogy ki mennyit fogyasztott, hanem a pár befizet egy bizonyos összeget minden vendég után, és akár többet, akár kevesebbet fogyaszt a vendégsereg, se ráfizetniük nem kell, és visszatérítést sem kapnak. Arra is oda kell figyelni, hogy a sütemény ára ebbe általában nincsen belefoglalva, arról vagy külön kell gondoskodni, vagy ugyanazon a cégen/éttermen keresztül, plusz díjjal, ha vállalnak cukrásztermékeket.

Az esküvői torta tekintetében az első döntésnek arról kell szólnia, hogy több kisebb tortát szeretne a pár, vagy egy nagyot, amiből jut mindenkinek. Amennyiben a több kisebb tortát választják, azok között is van általában egy nagyobb, díszesebb torta, amit a pár hagyományosan közösen felvág, és hasonlók. A tortáért per szelet árban kell fizetni, értelemszerűen annyi szeletes torta szükséges, ahány fős a násznép. Az ár az alapján változhat, hogy egyrészt milyen fajta tortáról beszélünk, másrészt mennyire díszesre szeretnénk.

A vacsora- és italcsomag ára elég tág tartományban mozog, az ételekért átlagosan 3.500 – 25.000 Ft-ot kérnek el fejenként, az italokért 2.500 – 10.000 Ft-ot. A torta szeletenkénti átlagára

800 és 2.500 Ft között van. Ezek önmagukban nem tűnnek soknak, de beszorozva a vendégek számával, igen jelentős hányadát tehetik ki annak, hogy mennyibe kerül egy esküvő.

 

A zene nagyon fontos az egész esemény során, hiszen ez az, ami megadja a nap aláfestését. Ennek tekintetében két opció áll rendelkezésre. Az első az élő zene, tehát egy zenekar, ami nagyon hangulatos tud lenni, viszont esetlegesen vannak műfaji megkötések, nem feltétlenül tudják eljátszani az összes számot, amit az ifjú pár kíván. A második opció egy lemezlovas, DJ, aki viszont, mivel már meglévő felvételeket játszik le, nincsen nagyon bekorlátozva ilyen tekintetben, hátránya viszont, hogy többen nem tartják „alkalomhoz illőnek”. Az ár függ a tapasztaltságtól, ismertségtől, valamint az élő zene nagy általánosságban drágább, mint egy DJ. Ez utóbbi ára az alkalomra 50.000 – 200.000 Ft között mozog, míg egy zenekar átlagosan 100.000 – 550.000 Ft-ot kér a fellépésért.

 

Milyen jó lesz majd pár év elmúltával visszanézni a képeket, videókat a nagy napról! Pont ezért nagyon fontos megfelelően gondoskodni a dokumentációról, az ifjú pár igényei szerint. Lehet csak fotóst, vagy csak videóst is szerződtetni, vagy akár mindkettőt. Utóbbi esetben lehet, hogy egy személy/stáb felelős az egészért, vagy mindkét feladatra külön fotóst és videóst foglalnak. Az árazásban közrejátszik az is, hogy mennyire híres vagy népszerű az illető, valamint mennyi és milyen referenciái vannak. Ennek tekintetében egy pályakezdő fotós jelentősen olcsóbb lehet, de nem feltétlenül rosszabb, mint egy tapasztaltabb kollégája, hiszen nem ettől függ a hozzáállása, a tehetsége és a belefektetett energiája. Ettől függetlenül nagyon fontos lehet a referenciamunkák megtekintése, hiszen lehetnek egy fotósnak szépek és szakmailag kiválóak a képei, de attól még nem feltétlenül az a stílus, amit a pár elképzelt magának. Árban mindkettő szolgáltatás hasonló, átlagosan 100.000 – 800.000 Ft között van mindkettő, természetesen külön-külön. Ha esetleg egy személy vagy stáb van megbízva mindkét feladattal, lehetségesek esetleges kedvezmények.

 

A menyasszony számára talán mind közül a legfontosabb részlet maga a menyasszonyi ruha. Ennek kiválasztására mindenképpen elegendő időt kell szánni, hiszen, ha nem a tökéletes ruhában vonul az oltár elé, és nem érzi jól magát a menyasszony a ruhájában, az számára az egész eseményre rányomhatja a bélyegét. Ilyenkor az első döntésnek arról kell szólnia, hogy varratni szeretné a ruhát, vagy bérelni/megvenni. Ha úgy varratja, fontos, hogy a terveket hozzáértő készítse, vagy legalább átnézze, mert aki nem jártas a dologban, annak az elképzelései gyakran nem mutatnak jól a valóságban. Vásárlás és bérlet közül értelemszerűen a bérlet az olcsóbb megoldás, ám többnyire nem jelentősen. Attól is függhet az ár, hogy honnan van a ruha, mert ugyanaz a darab egy vidéki szalonban általában a töredékébe kerül a budapesti áraknak, tehát nagyon fontos a lehetőségek feltérképezése. Hasonlók vonatkoznak a menyecskeruhára is.

A vőlegény öltönyénél is hasonló kérdések merülhetnek fel, vagyis, hogy varratják vagy megveszik, bérletre is van lehetőség, de ez az opció nem elterjedt.

A menyasszonyi ruha jelentős részét teszi ki az esküvői árnak, 100.000 – 1.000.000 Ft között mozoghat, a vőlegény öltönye általában 50.000 – 500.000 Ft.

 

A frizura és smink esetén meg kell fontolnunk, hogy a szokásos fodrászunkhoz, kozmetikusunkhoz fordulunk esküvőnkkor is, vagy esetleg direkt erre szakosodott, vagy nevesebb szakemberekhez. Utóbbiak minden bizonnyal többet elkérnek a munkájukért, viszont meglehet, hogy mivel több hozzáértésük, tapasztalatuk van a témában. De az is könnyen meglehet, hogy a saját, megszokott embereink sokkal inkább az ízlésünknek megfelelő munkával örvendeztetnek meg, hiszen ismernek, tudják, milyen a stílusunk, személyiségünk, és ahhoz passzoló sminket vagy frizurát készítenek el, és így önmagunknak érezhetjük magunkat a nagy napon, hiszen sokaknak az a problémája, hogy később visszanézve a felvételeket, annyira másra készítették el a haját, vagy a sminkjét, hogy egyáltalán nem is hasonlít önmagára. Ezt elkerülendő, érdemes próbahajat vagy próbasminket kérni a szakemberektől.

A frizura és a smink is, külön-külön, próbával együtt, 10.000 – 30.000 Ft között mozog.

 

A dekoráció az a faktor, ami végigkíséri az egész esküvőt, hiszen a polgári, és esetleg egyházi ceremónia, valamint a fogadás helyszíneit is fel kell díszíttetni. A dekoráció, virágok esetében nagyon sok múlik a mennyiségen, valamint azon, hogy a kívánt összhatás mennyire extravagáns, vagy esetleg csak valami egyszerűbb. Mindenképpen van egy alapdíj, az extrább díszítési elemekért általában meghatározott felárat kérnek, és a végösszeg azon is múlik, hogy a díszítéshez milyen virágot választottunk, hiszen ezeknek a különböző fajtái különböző árfekvésben vannak. Mindennel együtt, a dekoráció ára 150.000 – 1.500.000 Ft között változhat, ami szintén egy jelentős tétel az esküvő ára tekintetében.

 

A meghívók, habár az esküvő napján már nincs sok szerepük, mégis egy kimondottan fontos részei az esküvői előkészületeknek. A meghívókat tervezheti a pár, és nyomdában elkészíttetheti, akár terveztetheti, vagy használhat meglévő sablonokat is. Az árban a papír és a nyomdafesték minősége, valamint az egyéb extrák, például a mostanában népszerű szalag, vagy strasszkövekkel kirakott meghívó, is közrejátszanak. Habár nem tartozik szigorúan a meghívó készíttetéséhez, de az is számít pénzügyileg, hogy postán adják-e fel, vagy személyesen adják oda a meghívottaknak azokat. A meghívó darabáras, egy darab általában 250 – 1.500 Ft.

 

A gyűrűket van, aki már előre elkészítteti, de vegyük azért ezt is bele a sorba. Ennek esetében is a lehetőségek tárháza határtalan, kezdve onnantól, hogy milyen nemesfémből készüljön, a méreten át egészen addig bezárólag, hogy egyedi design vagy csak valami egyszerűbb. Ez alatt az utolsó faktor alatt értjük például azt is, hogy szeretné-e a pár, hogy valamilyen drágakővel kirakott legyen a gyűrű, vagy talán valamiféle vésetet kívánnak bele, a nevükkel, vagy a nagy nap dátumával. Itt az árak 150.000 – 500.000 Ft között mozognak általánosságban.

 

A most következendő kettő személy, az esküvőszervező és a ceremóniamester, nem „létfontosságúak”, de jelentősen meg tudják könnyíteni a szervezés és lebonyolítás folyamatát.

Az esküvő megszervezése nagyon komoly feladat, hogy minden olajozott szerkezetként működjön, és ha a házasulandó pár vállára zuhan ez a teher, az könnyen megkeserítheti számukra az esküvőre való készülődés folyamatát. Ellenben, ha felfogadnak egy esküvőszervezőt, ő nagyon sok terhet le tud venni a házasulandó pár válláról, plusz ez a munkája, ezáltal vannak kapcsolatai, tapasztalata a téren, esetleg partnerektől el tud intézni különféle kedvezményeket, vagy ismeri, kikhez érdemes fordulni. Mindennek a tapasztalatnak és profizmusnak az ára is megvan, de garanciát jelent valamilyen szinten, hogy biztosan minden el van intézve, méghozzá nem is akármilyen minőségben.

A ceremóniamester alapvető funkciója az, hogy amikor eljön a nagy nap, segítsen levezényelni az egész esküvőt. Ha viszont egyszerűbb az esküvő, például szűkebb körben, kevés meghívottal ünneplik, esetleg csak ceremónia plusz egy szimpla vacsora van a programban, nem feltétlenül szükséges, de ha hagyományos „lakodalom”, menyasszonytánccal, menyecsketánccal, egyéb programokkal, nagy segítség tud lenni. Az esküvőszervező „ára” 50.000 – 1.000.000 Ft, a ceremóniamesteré 50.000 – 500.000 Ft között változhat.

 Habár nagyon sok területet lefedtünk bejegyzésünkben, ezek a legáltalánosabb tételek az esküvői számlán, mindig akadnak egyéb extra költségek, plusz szolgáltatások, amelyek egy esküvő szervezése során felmerülhetnek. Az árak csak jelzésértékűek, a felső határt úgyis az fogja megszabni, hogy ki mennyit szán az egyes tételekre az esküvői költségvetésből, ezt leszámítva, határ a csillagos ég. 

Mi az a bitumenes lemez?

Padlás utólagos hőszigetelés árak

Régi házak padlásszigetelése

Kőzetgyapot födém szigetelés

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fix24.blog.hu/api/trackback/id/tr1713750238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GhostNation 2018.03.21. 17:19:14

Hát ezzel megkönnyítettétek a kérdést, mert ha lenne is 2 millám egy esküvőre, ami nincs, akkor se szánnék rá ennyit, ha lenne.
De hál istennek eszem ágába sincs megházasodni, a jövőben sem. :) Nem szeretném, ha az állam beleszólna a párkapocsolatomba egy jogi és gazdasági szerződés formájában.
süti beállítások módosítása